Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

İTALYA COMO

İtalya'nın en meşhur Alp göllerinden biri olan Como'yu motokaravan kiralayarak yaptığımız 2010 yılı orta avrupa ve 2014 yılında çekme karavan ile yaptığımız İnterlaken gezisi sırasında iki kere görmüş olduk.

İlk gezimizde çok görme fırsatımız olmadı ancak son gezimizde bir gün boyunca etrafını dolaşmaya çalıştık.Ancak göl etrafını tam olarak gezmek görmek isterseniz iki gün ayırmanız gerekir.Biz daha çok gölün Como kısmında dolaştık diğer ayak olan Lecco kısmına zamanınız yetmedi.Nasip ise önümüzdeki gezilerde uğramayı düşünüyoruz.

Como gölü ve çevresi İtalyan ekonomisinin kalbi Milano'nun safiyesi sayılır.Her yer kaliteli ve bakımlı.Her iki gezimizde de  biz Lugano gölü kenarındaki Camping Darna'da kaldık.

Öncelikle  ilk gezimizdeki görselleri paylaşmak istiyorum.İki motokaravan Milano otobanından çıkıp Como merkezde benzin aldıktan sonra kıyı şeridini takip ederek Porlezzo istikametine doğru manzara seyrede seyrede yol aldık.

Como gölü sahil yolu enfes manzaralara sahip ancak yoğun bir trafik var ver bazı yerlerde yol daralıyor.Karavan ile geçerken dikkatli olmakta fayda var.

Göl aslında çok geniş değil ancak ahtapota bezeyen iki ana kolu var.Esas güzelliğini de bu veriyor dantel gibi yemyeşil kıyıları var.

Yol dar olmasına rağmen belli aralıklarla manzara seyir terasları ve cepleri var.Boş olan yerlerde kısa molalar verip tadını çıkartabilirsiniz.

Hava oldukça güzel ve biz mümkün olduğu kadar manzaranın tadını çıkara çıkara iki motokaravan Porlezzo Darna kamp alanına yol alıyoruz.

Yavaş yavaş Porlezzo sapağına yaklaşıyoruz.Bir süre sonrada sapaktan yukarı doğru rampa tırmanmaya başlıyoruz.Artık Como gölü arkamızda kalıyor.

Como gölünü ikinci ziyaretimiz 2014 İnterlalen gezisinin dönüş bölümünde oldu.Yine daha önce konaklayıp çok beğendiğimiz Camping Darna'da kaldık.Daha önceki gezimizde Como kasabasını ziyaret etmemiştik.

Sabah kahvaltı sonrasında Porlezzo'dan yola çıktık.Lugano gölü ile Como gölü arasın çok yakın otuz kilometre kadar.Aralarında bir dağ var.İtalyanların her zaman yaptıkları gibi bu dağada bir tünel kazmışlar.Rahat bir şekilde Como gölüne varıyorsunuz.

Yaklaşık bir saatlik bir gezinti sonrası Como şehir merkezine varıyoruz.Arabayı yol üstü parklardan birine yerleştirdikten sonra ara sokaklara dalıp sahile doğru  yürüyoruz.

Bir süre gezindikten sonra meydanda beğendğimiz bir restorana oturup öglen yemeğini yiyoruz.Etraf oldukça hareketli İtalyan'lar güzel havanın tadını çıkartıyorlar.

Yemek sonrasında bu sefer yürüyerek sahil kısmına iniyoruz.Hafta sonu olduğundan etraf oldukça kalabalık.Ebru hediyelik eşya dükkanlarında alışverişi tamamladıktan sonra arabayı park ettiğimiz yere dönüyoruz.

Yine göl kıyısında gezerek beğendiğimiz manzaralı yerlerde mola vererek  kamp yerimize Parlezzoya geri dönüyoruz.

Bir gün boyunca Alp bölgesinin en güzel göllerinden biri olan Como etrafını dolaşıp tekrar İsviçre'nin en güzel göllerinden Lugano'ya kampa geri dönüyoruz.İşte  çekme karavancılığın en yüzel yanı...