Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

İSVİÇRE LEMAN

İsviçre Fransa sınırında her iki ülkeninde kıyısı olduğu Avrupa'nın en büyük Alp göllerinden birisi olan Leman gölünün etrafında Cenevre,Lozan,Montrö ve karşı Fransa sınırında ise içme suları ile meşhur Evian kasabaları bulunuyor.

2008 Avrupa futbol şampiyonasında Türkiye gurup maçlarını izlemek için gittiğimizde  ve 2014 İsviçre İnterlaken gezimizde olmak üzere iki kere ziyaret ettik.

2014 gezimizde yakınlardaki göl kenarında kurulu Camping Le Lac'ta kaldık.

Leman gölünü ilk ziyaretimizde Cenevre hava limanından araba kiralayıp göl etrafında iki ayrı gün boyu gezdik.Bir tam gün göl kenarına kurulmuş olan Cenevre şehrini turladık.

Ayrı bir gün ise önce gölün Fransa sınırları içinde olan Evian bölgesinde önce telefrik ile yukarı çıkıp etrafın manzarasını seyrettik.

Daha sonra aşağıya inip meşhur Evian sularının çıktığı kasabayı ve göl kıyılarında gezip dolaştık.Kıyı sahili oldukça bakımlı ve temizdi.Daha sonra araba ile Lozan,Vevey ve Möntrö şehirlerini turlamıştık.

2014 İsviçre İnterlaken gezimizde ise tam gün boyunca gölün etrafını gezdik.Sabah kahvaltı sonrasında kamptan ayırılıp turumuza başladık.

Şansımıza hava sabah biraz kapalıyken ilk molamızı verdiğimiz Montrö sahillerinde açtı ve güneş göl üzerinde bütün güzelliğini sergiledi.

Uygun bir yere arabamızı park edip göl kıyısı boyunca düzenlenmiş parkları gezerek bir hayli zaman geçirdik.Gözümüze kestirdiğimiz bir restoranda öğlen yemeğine oturduk.

Göl kıyısı boyunca sıralanmış restoranlar ve kafeteryalar günlerden pazar günü olması sebebiyle bir hayli kalabalıktı.Güzel bir pizza ve ardından meyveli dondurma yiyip gezintimize devam ettik.

Gezdiğimiz sahil bandının tam karşısında  Fransız köyleri bulunuyor.Kıyı boyunca ufak sergilerde hediyelik eşya satan satıcılar müşteri bekliyorlardı.

Gölün her bir kıyısında kurulmuş kasaba ve köylerine düzenli seferleri olan feribotlarla ulaşmak mümkün.Aynı zamanda göl içinde tam gün gezinti yapan tekne turlarıda mevcut.

Vevey kasabasının sahilinde  gezerken ufak bir yat limanın içine girdik.Bu gölün içinde böyle onlarca barınak birbirinden güzel tekne ve yatlar görmek etrafın zenginliği hakkında bize fikir veriyordu.

Güzel bir kafeteryada kısa bir mola vererek turumuza  devam ediyoruz.Gördüğümüz her renk ve ırktan insan bolluğu burada yanlızca İsviçre'lilerin yaşamadığına delalet ediyordu.

Benim en çok dikkatimi çeken şey her yaştaki İsviçre'linin muhakkak bir aktivitede
bulunmasıydı.Zenginlik ve kaliteleri  her hallerinden belli oluyordu.

Bu yorucu ancak bir o kadarda keyif veren turumuzun ardından arabamız binerek Fransa sınırları içinde bulanan kampımızdaki karavanımıza, küçük evimize geri dönüp Leman gölü gezimizi sonlandırıyoruz.