Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

2. Bölüm - ALEXANDROUPOLİS

Saat üç gibi kampa giriş yapıyoruz.Kapıdaki görevli Fethi'lerin parselinin hemen karşısındaki alanı bizim için  ayırttığını söylüyor.Kampın denize yakın konumdaki yerimizi kolayca bulup yerleşiyoruz.

Öğleden sonra olduğundan herkes dinlenmede etrafta pek fazla kalabalık yok.Karavanı yerleştirme ayakları indirme işi Bilal'den sorulur...

Karavanı yerleştirip biraz soluklanıyoruz.Fethi'lerle kısa bir bayramlaşma ve sohbetten sonra onların daha önce deniz ürünlerini çok beğendiği  Gialos Taverna lokantasına öğlen yemeği için
çıkıyoruz.

Fethi'nin tavsiyesi ile karışık deniz mahsülleri siparişi veriyoruz.Gerçekten çok başarılı,beğenmemek elde değil doğrusu.Keyfimizde yerinde tatili hissetmeye başlıyoruz.

Öncelikle közde pörselenmiş kırmızı biberin içine doldurulmuş somon ile harmanlanmış bu yemeği çok beğendim.Damakta ızgara tadı bırakıyor.

Yine deniz mahsülleri ile hazırlanmış bu köfte muhteşemdi.Fethi'nin damak zevkine güvenmekle yanlış yapmıyoruz,sayesinde değişik tatlar deniyoruz.

Yunan deniz mutfağının olmazsa olmazı feta peynirli greek salad.Ebru her zaman olduğu gibi ızgara feta peynirli güveç sipariş ediyor.

Fethi'nin sayesinde tattığımız bu lezzetler bu seneki gezimizin en güzel anılarından biri oldu.Yemek sonrası arabalara binip şehir merkezindeki parka birşeyler içip karavan sohbeti yapmaya gidiyoruz.

Türkçe ismiyle Dedeağaç merkezdeki parkın içinde bulunan kafeterya oldukça bakımlı ve hizmeti çok güzel bir beğendik doğrusu.

Akşam hava kararmadan denize girebilmek için kampa geri dönüyoruz.Kısa bir dinlenmenin ardından doğru denize serinlemeye...

Deniz sonrası herkes karavanlarına dinlenmeye çekiliyor.Tekrar akşam yemeğinde Fethi'lerdeyiz.Akşam serinliği yavaş yavaş hissedilmeye başlıyor.

Gecenin ilerleyen saatlerine kadar yine karavancılık,seyehat üzerine sohbet sonrası uykuya geçiyoruz.Yarın uzun bir yolculuğumuz var.

Sabah sekiz gibi kalkıyoruz.Kahvaltıda  Fethi'lerdeyiz sağolsunlar  akşamdan sabah kahvaltısı bizden siz yola çıkacaksınız bir şey hazırlamayın diye tembihlemişlerdi.

Hem güzel bir kahvaltı yapıyoruz hemde yapacağımız rota, gezeceğimiz yerler hakkında konuşuyoruz.Fethi'lerde en az bizim kadar heyecanlı.

Kahvaltı sonrası bizi yolcu etmeden sağolsunlar  kahvelerini de içiyoruz.Yavaş yavaş toparlanmaya son hazırlıkları kontrol etmeye başlıyoruz.

Artık yola düşme vakti geldi.Akşam İğoumenitsa limanına varacağız.Yaklaşık 650 km bir yolumuz var.Ancak yol oldukça kolay  bir rota.Daha önce bu istikamette dört kere yol yapmanında bir rahatlığı var.

Bu kısa molamızda bizlere yol arkadaşlığı ve misafirperverliği yapan Fethi , eşine ve çocuklarına çok çok teşekkür ediyoruz.Yeni rotalarda yollarda buluşmak üzere sözleşip vedalaşıyoruz...