Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

17. BÖLÜM:LÜKSEMBURG

Sabah oldukça güneşli ve açık bir havaya uyanıyoruz.Bugün yakın mesafedeki Lüksemburg'u dönüşte Şhengen kasabasını ve akşam yemeği için çok beğendiğimiz Saarburg merkezi gezeceğiz.

Yaklaşık bir saatlik yeşillikler içersinde bir yolculuğun ardından Lüksemburg şehir merkezine ulaşıyoruz.Park yeri bulmak için bir hayli tur atıyoruz.

Şehir merkezinin ortasından geçen akarsuyun etrafına kurulmuş olan tarihi mekanları gezmek için asansör ile aşağıya iniyoruz.Etraf bakımsız ve sessiz geliyor bize.Bir saat kadar dolaştıktan sonra yukarı çarşı kısmına tekrar asansörle çıkıyoruz.

Buralara kadar gelmişken görmeden olmaz dediğimiiz Lüksemburg'u gezip bu sefer Avrupa Birliği sınırlarını kaldıran Shengen anlaşmasının yapıldığı Fransa Almanya Lüksemburg üçgenindeki ufak köye doğru yola çıkıyoruz.

Oldukça bakımlı ve şık köyün kıyısından geçen nehirde balık avlayan iki kafadarı görünce yanlarına gidip biraz şakalaşıyorum.Keyiflerine diyecek yok doğrusu..

Bu güzel Lüksemburg köyünden bu sefer akşam gezintisi için Saarburg'a dönüyoruz.Bu sefer yol üstünde daha önce kampta broşürünü gördüğüm karavan marketine uğrayıp alışveriş yapıyoruz.

Karavan alışverişinin ardından Saarburg merkeze gidip gezintiye başlıyoruz.Oldukça kalabalık bir ziyaretçi topluluğu ile karşılaşıyoruz.

Yemek sonrası artık dönüş vakti diyoruz.Yarın gezimizin Almanya kısmını bitirip Fransa'ya geçiyoruz.Paris'e yaklaşık 500 km yolculuğumuz var.Erkenden yatıp dinlenmeye çekiliyoruz.