Çekme Karavan İle Yol Hikayelerimiz

Paris- 2007
İtalya - 2006

2 ADAPAZARI - İPSALA

Yola çıkma vakti geliyor.Sabah erkenden heyecan ile kalkıyoruz bugün ramazan bayramının ilk günü akşamda yola çıkıyoruz.
Önce bayram namazına gidiyoruz.

Bayram namazı sonrası önce babamlara kahvaltı ve bayramlaşmaya gidiyoruz.Güzel bir kahvaltı sonrası biraz sohbet sonrası vedalaşma nede olsa 40 gün görüşemeyeceğiz.

Bayramlaşma sonrası  diğer akrabaları ziyarete çıkıyoruz.Zira gezeceğimiz yer çok fazla.Benim tarafta beş amca iki dayı bir teyze  sekiz , Ebru'nun iki dayı  toplam on kapı dolaşacağız.
Saat dört gibi bayram gezmelerini bitirip eve dönüyoruz.Hazırlıklarımızı önceden yaptığımızdan son kontroller sonrası bismillah deyip yola koyuluyoruz.

Karavanı yola çıkarma vakti geldi heyecan had safhada hayalini kurup kış boyunca planlamasını yaptığımız yurt dışı gezimize başlıyoruz.

Kısa sürede sorunsuz bir şekilde otobana çıkıyoruz.Yaklaşık yarım saat sonra Sapanca yakınlarında kısa bir mola verip her zaman yaptığımız gibi araba karavan iklisini kontrol edip yolunda olmayan herhangi bir şey varmı yokmu bakıyoruz.

Kısa kontrol sonrasında direksiyona Ebru geçiyor.Adet olduğu üzere İstanbul gişelerine varmadan Opet Mehmetçik vakfında kısa bir mola veriyoruz.

Yola devam ediyoruz.Ancak tahmin etmediğimiz bir İstanbul trafiğine yakalanıyoruz.Halbuki bayramın birinci günü akşamı rahat geçer sanmıştık.

Gece saat on iki gibi daha önce gecelemeyi planladığımız Yurdanurlar dinlenme alanına giriş yapıyoruz.Sağolsun tesistekiler gece yemek kalmadığı çorba ikram ediyorlar.Problemsiz bir şekilde konaklayıp sabah erkenden kalkıyoruz.

Sabah sekiz gibi uyanıp erkenden yola çıkıyoruz.Bir müddet yol alıp karnımız açıktığında güzel bir yer olan Namık Kemal Yay dinlenme tesislerinde mola veriyoruz.Güzel bir kahvaltı sonrası  yola devam ediyoruz.

İpsala sınır kapısına gelmeden Keşan çıkışında depoyu dolduruyoruz.Saat iki gibi de  sınır kapısına varıyoruz.

Sınır kapısı bayram tatili için Yunanistan'a giriş yapan Türk'ler sebebiyle oldukça kalabalık uzun bir kuyruk var.İlk defa böyle bir yoğunluğa rastlıyoruz Yunanistan rağbet görmeye devam ediyor.

Yaklaşık iki saatlik beklemenin ardından Yunan sınırına geçiyoruz.Bu taraf oldukça tenha sıkıntısız bir şekilde işlemleri bitirip bizi kesintisiz İğoumenitsa feribot limanına götürecek 670 km uzunluğundaki Egnatia Odos otobanına karavanın tekerini değdiriyoruz.Artık tatil şimdi başlıyor....